Een portal kan onderverdeeld worden in twee portalen: horizontaal en verticaal. Horizontale portals zijn breed en bieden meer functies, waar verticale portals slechts één functie aanbiedt. Zie het als een streep, een horizontale streep is breed en bereikt meerdere gebieden, een verticale streep is lang en verdiept zich in één gebied.

Hieronder vind je verdere toelichting. In het online marketing woordenboek van SEO vrienden vind je diverse termen die te maken hebben met SEO, SEA en online marketing. Heb je vragen of mis je een woord? Dan kun je uiteraard contact met ons opnemen.

SEOvrienden-Academy

Wil je het maximale uit je website halen?

Wat is een portal?

Een portal is een pagina van een website die informatie aanbiedt en toegang verleend tot andere informatiebronnen. Portal is een Engelse term en het betekend dan ook een ‘poort’, ‘toegangspoort’ of ‘portaal’. Een portaal kan verschillen in functie, zo kan een portal intern gebruikt worden voor het beheren van werknemers en dergelijke, maar kan het ook informatie verschaffen op het internet zoals een webgids/startpagina.

 

Wat is een verticale portal?

Een verticale portal is dus een portaal dat zich specialiseert op één vakgebied. Een specialisatie gaat over het aanhalen van een onderwerp en daar vervolgens verdieping in zoeken. Een verticale portal wordt dus gebruikt om te specialiseren binnen een onderwerp. Een horizontale portal is meer geschikt voor het opdoen van inspiratie over onderwerpen omtrent het gekozen onderwerp.

Een verticale portal heeft als doel om een doelgroep met interesses te informeren over dit specifieke onderwerp. Hierin vind je een overzicht van externe links gerelateerd aan het onderwerp.

Op ons online marketing blog vind je interessante artikelen over online marketing, of ga terug naar ons online marketing woordenboek.

Heb je nog vragen over verticale portal, neem dan gerust contact met ons op. Wil je meer weten over online marketing om je website beter vindbaar te maken? Wij adviseren en helpen je graag bij SEO – zoekmachine optimalisatie – en SEA – zoekmachine adverteren.

Is je bedrijf niet gevestigd in een van de onderstaande regio’s? Ook dan zijn wij je uiteraard graag van dienst!

Alkmaar – Almelo – Almere – Alphen aan den Rijn – Altena – Amersfoort – Amstelveen – Amsterdam – Apeldoorn – Arnhem – Assen – Barendrecht – Barneveld – Bergen op Zoom – Breda – Capelle aan den IJssel – De Fryske Marren – Delft – Den Bosch – Den Haag – Den Helder – Deventer – Doetinchem – Dordrecht – Ede – Eindhoven – Emmen – Enschede – Goeree Overflakkee – Gooise Meren – Gouda – Groningen – Haarlem – Haarlemmermeer – Hardenberg – Harderwijk – Heerenveen – Heerhugowaard – Heerlen – Helmond – Hengelo – Het Hogeland – Hilversum – Hoeksche Waard – Hollands Kroon – Hoogeveen – Hoorn – Houten – Kampen – Katwijk – Krimpenerwaard – Lansingerland – Leeuwarden – Leiden – Leidschendam Voorburg – Lelystad – Lingewaard – Maastricht – Meierijstad – Middelburg – Midden Groningen – Nieuwegein – Nijmegen – Nissewaard – Noordoostpolder – Oosterhout – Oss – Overbetuwe – Pijnacker Nootdorp – Purmerend – Rijswijk – Roermond – Roosendaal – Rotterdam – Schagen – Schiedam – Sittard Geleen – Smallingerland – Stichtse Vecht – Súdwest Fryslân – Terneuzen – Tilburg – Utrecht – Utrechtse Heuvelrug – Veenendaal – Velsen – Venlo – Vijfheerenlanden – Vlaardingen – Waalwijk – Weert – West Betuwe – Westerkwartier – Westland – Woerden – Zaanstad – Zeist – Zoetermeer – Zutphen – Zwolle

Comments are closed.